GRUPA II - ŻABKI 

- godz. pracy: 6.15- 16.15

— nauczyciele:

mgr Beata Łożewska

mgr Justyna Pielak

oraz pomoc nauczyciela:

 Magdalena Miszewska

 

NAUKA ZDALNA  25.05-29.05

TEMAT KOMPLEKSOWY:  Nasze rodziny małe i duże.

CEL OGÓLNY: Wzmacnianie więzi uczuciowych z rodzicami

PONIEDZIAŁEK

Wysłuchaj wiersza o mamie

„Dziś dla ciebie, mamo”

Dziś dla ciebie, Mamo, świeci słońce złote,

Dla ciebie na oknie usiadł barwny motyl.

 Dziś dla ciebie, Mamo, płyną białe chmurki,

A wiatr je układa w świąteczne laurki.

 Dziś dla ciebie, Mamo, śpiewa ptak na klonie

I dla ciebie kwiaty pachną też w wazonie.

 Dzisiaj, Droga Mamo, masz twarz uśmiechniętą –

Niechaj przez rok cały trwa to twoje święto!

 

Powiedz, czyje święto będziemy obchodzili jutro? Opowiedz, jak wygląda twoja mama?, jak lubisz spędzać czas ze swoją mamą?, za co kochasz swoją mamę i w jaki sposób okazujesz mamie swoją miłość?, w jaki sposób wolny czas spędza twoja mama? 

WTOREK

Praca plastyczna „Portret mojej mamy” – Powiedz, co to jest portret? Narysuj portret swojej mamy na kartce papieru. Zaplanuj swoją pracę starannie, zadbaj o szczegóły twarzy mamy.

ŚRODA

Zadanie z projektu „Las, dwa, trzy”

Wybierz się na spacer z mamą lub tatą. Podczas spaceru postaraj się odnaleźć jak najwięcej „matematyki”, czyli figur geometrycznych, cyfr i znaków matematycznych jeżeli je znasz. Chętnych rodziców proszę o sfotografowanie kilku "znalezisk" i wstawienie zdjęć pod postem. Dziękuję. 

CZWARTEK

Przygotuj patyczek i długą wstążkę lub bibułkę. Sklej koniec wstążki/ bibułki z końcem patyczka. Wysłuchaj fragmentu utworu „Walc kwiatów”  Piotra Czajkowskiego (suita z baletu „Dziadek do orzechów”). Powiedz, czy utwór jest wesoły czy smutny, szybki czy wolny? Z pomocą wstążki do tańca spróbuj zatańczyć swój własny taniec dla mamy.

https://youtu.be/GC7PycSBILc

 

PIĄTEK

Gra ściganka „Kto pierwszy do mamy”

Zaprojektuj swoją własną grę. Będzie to wyścig od startu do mety. Potrzebna będzie kostka do gry.  Swoją grę możesz narysować na kartce lub rozłożyć kartki (pola, po których porusza się pionek) na podłodze. Przygotuj sobie pionki do gry. Mogą to być kolorowe guziki, kapsle lub sam możesz poruszać się po polach. Zaznacz dwa, trzy kolorowe pola. Gdy na nie wejdziesz będziesz musiał wykonać zadanie –np. gdy wejdziesz na niebieskie pole  to możesz przejść dwa pola do przodu, na zielone – podskocz dwa razy, na żółte – jedno pole do tyłu,  itp.. Możesz grać z rodzicami lub z rodzeństwem (zdjęcia mile widziane).