VI - BIEDRONKI

godz. pracy: 7.00-17.00

鈥 nauczyciele:

mgr聽 Barbara Jod艂owska

mgr Justyna Mucha

oraz pomoc nauczyciela:

Ma艂gorzata Lema艅czyk

NAUKA ZDALNA

TEMAT TYGODNIA: WIOSNA W PARKU I W OGRODZIE (30.03-03.04)

CEL OG脫LNY: dostrzeganie bogactwa barw, kszta艂t贸w i zapach贸w w przyrodzie, okre艣lanie charakterystycznych cech dla wiosny

PONIEDZIA艁EK

Przeczytaj i om贸w z dzieckiem dowolny wiersz na temat wiosny, np. 鈥濸rzyj艣cie wiosny鈥 J. Brzechwy.

Naplotkowa艂a sosna
呕e ju偶 si臋 zbli偶a wiosna.
Kret skrzywi艂 si臋 ponuro:
-Przyjedzie pewno fur膮鈥
Je偶 si臋 naje偶y艂 srodze:
-Raczej na hulajnodze.
W膮偶 sykn膮艂 :-Ja nie wierz臋,
Przyjedzie na rowerze.

Kos gwizdn膮艂: -Wiem co艣 o tym,
Przyleci samolotem.
-Sk膮d znowu 鈥搑zek艂a sroka-
Ja z niej nie spuszczam oka
I w zesz艂ym roku w maju
Widzia艂am j膮 w tramwaju.
-nieprawda! Wiosna zwykle
Przyje偶d偶a motocyklem.

-A ja wam dowiod臋,
呕e w艂a艣nie samochodem.
-Nieprawda bo w karecie!
W karecie? C贸偶 pan plecie?
O艣wiadczy膰 mog臋 kr贸tko,
呕e p艂ynie w艂a艣nie 艂贸dk膮!

Porozmawiaj z dzieckiem o zmianach zachodz膮cych w przyrodzie, charakterystycznych kwiatach, itp.

WTOREK

Spr贸buj wykona膰 razem instrument, grzechotk臋. Wykorzystaj do tego materia艂y, kt贸re znajdziecie w domu, np. groch, fasol臋, nast臋pnie w艂贸偶 do szklanej lub plastikowej butelki. Popro艣 dziecko o wystukanie rytmu, p贸藕niej zamie艅cie si臋 rolami. Rodzic zach臋ca dziecko do spontanicznie wymy艣lanych rytm贸w i jednoczesnym ich wykonywaniu.

艢RODA

Spr贸buj stworzy膰 z dzieckiem gr臋 planszow膮 na du偶ej kartce. Wymy艣l z dzieckiem nazw臋 i instrukcje gry. Gra musi zawiera膰 dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.

CZWARTEK

Wykonaj razem z dzieckiem wiosennego kwiatka z materia艂贸w dost臋pnych w domu. Mo偶esz wykorzysta膰 wycinanki, kolorowy papier, bibu艂臋, gazet臋, s艂omki po napojach. Po wykonaniu kwiatka popro艣, aby dziecko opowiedzia艂o co potrzebuje ro艣lina do 偶ycia.

PI膭TEK

鈥濷kiem biedronki鈥 鈥 zaobserwuj razem z dzieckiem ro艣liny 偶yj膮ce w domu lub na podw贸rku, wykorzystajcie do tego lup臋 powi臋kszaj膮c膮. Podaj charakterystyczne oznaki wiosny w parku i w ogrodzie. Podsumujcie zadania z ca艂ego tygodnia. Dziecko dokona samooceny, wypowie si臋 co sprawi艂o mi najwi臋ksz膮 przyjemno艣膰, rado艣膰 i trudno艣膰.

Zach臋camy r贸wnie偶 do utrwalania poznanych literek: (A,a,O,o,E,e,U,u,Yy, I,i,B,b,C,c,D,d,,K,k,Ll,M,m,N,n,P,p,S,s,T,t,W,w,Z,z,), oraz o doskonaleniu czytania, chocia偶 15 minut dziennie! Aby zmotywowa膰 dziecko do czytania mo偶emy si臋 um贸wi膰 na konkurs domowego czytania, za艂贸偶my, 偶e je艣li dziecko przeczyta jaki艣 tekst (dowolny) i b臋dzie to robi膰 przez minimum 15 minut, to w nagrod臋 niech narysuje na kartce kwiatek, a Rodzic mo偶e napisa膰 przy tym dat臋, po powrocie do przedszkola, zobaczymy kto na kartce b臋dzie mia艂 najwi臋cej kwiatk贸w.