GRUPA VI- WIEWI脫RKI

- godz. pracy: 6.00-16.00

鈥 nauczycielki:

mgr Justyna Czachorowska

mgr Joanna Madej

oraz pomoc nauczyciela:

Katarzyna Stankiewicz

J臉ZYK ANGIELSKI w grupie "Wiewi贸rki" prowadzony jest na podstawie Programu autorskiego nauczania j臋zyka angielskiego 聽dla dzieci w wieku przedszkolnym Justyny Czachorowskiej.聽 Zaj臋cia w grupie Wiewi贸rki odbywaj膮 si臋聽 codziennie.

Program autorski 鈥濸laying With English Words鈥 zosta艂 opracowany zgodnie z:

1. Podstaw膮 programow膮 wychowania przedszkolnego聽 dla przedszkoli, oddzia艂贸w przedszkolnych w szko艂ach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego (Dziennik ustaw z dnia 24 lutego 2017roku).

2. Programem wychowania przedszkolnego 鈥濳ocham Przedszkole鈥 Miros艂awy Pleskot, Agnieszki Staszewskiej-Mieszek.

Program k艂adzie nacisk na aktywno艣膰 tw贸rcz膮 i umys艂ow膮 dzieci oraz rozwijanie mocnych stron ka偶dego z nich, d膮偶y do harmonijnego i wszechstronnego rozwoju ucznia. Priorytetem jest zwr贸cenie uwagi na indywidualne tempo rozwoju ka偶dego dziecka, jego d膮偶enia, oczekiwania oraz zainteresowania. Stanowi on propozycj臋 wzbogacenia tre艣ci programowych o nauk臋 prostych s艂贸w, zwrot贸w w j臋zyku angielskim, co stanowi przygotowanie do nauki j臋zyka angielskiego w kolejnym etapie edukacyjnym.

聽聽聽聽聽聽聽Dziecko 聽rozumie bardzo proste polecenia w j臋zyku obcym nowo偶ytnym i reaguje na nie; uczestniczy w zabawach, np. muzycznych, ruchowych, plastycznych, konstrukcyjnych, teatralnych; u偶ywa wyraz贸w i zwrot贸w maj膮cych znaczenie dla danej zabawy lub innych podejmowanych czynno艣ci; powtarza rymowanki i proste wierszyki, 艣piewa piosenki w grupie; rozumie og贸lny sens kr贸tkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy s膮 wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimik膮, gestami.

聽聽 聽聽聽聽Planuj膮c zaj臋cia j臋zyka angielskiego celowe jest uwzgl臋dnienie upodoba艅 i zainteresowa艅 dzieci, tj.:

- uczenie si臋 poprzez ogl膮danie, s艂uchanie, dzia艂anie,

- na艣ladowanie r贸偶norodnych d藕wi臋k贸w, sposobu m贸wienia,

- s艂uchanie bajek, opowiada艅, historyjek,

- ekspresja teatralna i muzyczna,

- dzia艂alno艣膰 plastyczna i konstrukcyjna,

- powtarzanie rutynowych zwrot贸w (powitania, po偶egnania etc.).

聽聽聽聽聽聽聽聽 Zaproponowany w programie rozk艂ad tre艣ci zawiera s艂ownictwo i struktury j臋zykowe, kt贸re dzieci powinny przede wszystkim rozumie膰, a w miar臋 mo偶liwo艣ci rozwojowych i intelektualnych pos艂ugiwa膰 si臋 nimi.

Nauczyciel ucz膮cy ma艂e dzieci powinien pami臋ta膰 o zabawowej formie pracy oraz o kr臋gu zainteresowa艅 dziecka. Pierwsze lata nauki j臋zyka angielskiego powinny by膰 dla dziecka przede wszystkim przyjemno艣ci膮.