GRUPA IV- WIEWI脫RKI

- godz. pracy: 6.00-16.00

鈥 nauczycielki:

mgr Justyna Czachorowska

mgr Joanna Madej

oraz pomoc nauczyciela:

Danuta Herman

DRODZY RODZICE DZIECI聽 Z ROCZNIKA 2013!

Z uwagi na panuj膮c膮 epidemi臋 i brak mo偶liwo艣ci tradycyjnego po偶egnania dzieci 6-letnich z przedszkolem. Zwracamy si臋 do Pa艅stwa z pro艣b膮 o nagranie dw贸ch filmik贸w z dzie膰mi, a tak偶e wybranego zdj臋cia dziecka i przes艂anie ich na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczy膰, konieczne jest w艂膮czenie w przegl膮darce obs艂ugi JavaScript. 聽聽聽 Nagrania te ze wzgl臋d贸w technicznych powinny by膰聽 kr贸tkie ok聽 1 minuty(do 100MB). W temacie e-mailu prosz臋 poda膰 imi臋 i nazwisko dziecka oraz grup臋.

Pierwsze nagranie to 鈥濿IERSZYK鈥 , kt贸ry b臋dzie dziecko m贸wi艂o w ramach wyst臋pu na po偶egnanie przedszkola. Wierszyki te prze艣lemy na adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczy膰, konieczne jest w艂膮czenie w przegl膮darce obs艂ugi JavaScript. .

Drugie nagranie to 鈥濿YWIAD鈥, w kt贸rym dzieci 聽odpowiedz膮 na nast臋puj膮ce pytania: 1. Najlepsza chwila w przedszkolu, 2. Ulubiona zabawa z przedszkola, 3. Najsmaczniejsza potrawa przedszkolna, 4. Za czym b臋dziesz najbardziej t臋skni膰?

Je艣li zbierzemy od Pa艅stwa wszystkie filmiki i zdj臋cia to utworzymy wsp贸ln膮 prezentacj臋 multimedialn膮 w ramach pami膮tki i po偶egnania z przedszkolem. Ka偶dy z Pa艅stwa otrzyma p艂yt臋 DVD z t膮 prezentacj膮. Mamy nadziej臋, 偶e b臋dzie to mi艂a pami膮tka przypominaj膮ca chwile sp臋dzone w naszym przedszkolu.

NAUKA ZDALNA聽聽25.05-29.05

TEMAT: 艢WI臉TO RODZIC脫W

CEL OG脫LNY: Rozwijanie przynale偶no艣ci do grupy spo艂ecznej (rodziny)

PONIEDZIA艁EK :

聽S艂uchanie wiersza J. Koczanowskiej "Mama i tata"

Mama i Tata to 艣wiat nasz ca艂y,

Ciep艂y, bezpieczny, barwny, wspania艂y,

To dobre, czu艂e, pomocne r臋ce

聽I kochaj膮ce najmocniej serce.

To s膮 wyprawy do kraju ba艣ni,

Wakacje w g贸rach, nad morzem, na wsi,

Loty hu艣tawk膮, prawie do s艂o艅ca

Oraz cierpliwo艣膰 co nie ma ko艅ca.

Kochana Mamo, kochany Tato

Dzisiaj dzi臋kowa膰 chcemy Wam za to,

呕e nas kochacie, 偶e o nas dbacie

聽I wszystkie b艂臋dy nam wybaczacie.

聽Rozmowa nt. wiersza: - Kim dla dzieci jest mama i tata? - Za co dzieci dzi臋kuj膮 rodzicom?

WTOREK:

Praca plastyczna "Laurka dla mamy i taty" - wg w艂asnego pomys艂u.

艢RODA:

Wyklaskiwanie rytmu. Rodzic wyklaskuje dowolny rytm, dziecko powtarza je.

CZWARTEK:

聽S艂uchanie piosenki N. Kukulskiej "Ci powie tata"

https://youtu.be/CxYLoa3Fgz8

PI膭TEK:

Zabawa "Lustro". Rodzic i dziecko siedz膮 naprzeciwko siebie. Dziecko wykonuje dowolne ruchy, rodzic powtarza je. Po chwili nast臋puje zamiana r贸l.

J臉ZYK ANGIELSKI w grupie "Wiewi贸rki" prowadzony jest na podstawie Programu autorskiego nauczania j臋zyka angielskiego 聽dla dzieci w wieku przedszkolnym Justyny Czachorowskiej.聽 Zaj臋cia w grupie Wiewi贸rki odbywaj膮 si臋聽 codziennie.

Program autorski 鈥濸laying With English Words鈥 zosta艂 opracowany zgodnie z:

1. Podstaw膮 programow膮 wychowania przedszkolnego聽 dla przedszkoli, oddzia艂贸w przedszkolnych w szko艂ach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego (Dziennik ustaw z dnia 24 lutego 2017roku).

2. Programem wychowania przedszkolnego 鈥濳ocham Przedszkole鈥 Miros艂awy Pleskot, Agnieszki Staszewskiej-Mieszek.

Program k艂adzie nacisk na aktywno艣膰 tw贸rcz膮 i umys艂ow膮 dzieci oraz rozwijanie mocnych stron ka偶dego z nich, d膮偶y do harmonijnego i wszechstronnego rozwoju ucznia. Priorytetem jest zwr贸cenie uwagi na indywidualne tempo rozwoju ka偶dego dziecka, jego d膮偶enia, oczekiwania oraz zainteresowania. Stanowi on propozycj臋 wzbogacenia tre艣ci programowych o nauk臋 prostych s艂贸w, zwrot贸w w j臋zyku angielskim, co stanowi przygotowanie do nauki j臋zyka angielskiego w kolejnym etapie edukacyjnym.

聽聽聽聽聽聽聽Dziecko 聽rozumie bardzo proste polecenia w j臋zyku obcym nowo偶ytnym i reaguje na nie; uczestniczy w zabawach, np. muzycznych, ruchowych, plastycznych, konstrukcyjnych, teatralnych; u偶ywa wyraz贸w i zwrot贸w maj膮cych znaczenie dla danej zabawy lub innych podejmowanych czynno艣ci; powtarza rymowanki i proste wierszyki, 艣piewa piosenki w grupie; rozumie og贸lny sens kr贸tkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy s膮 wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimik膮, gestami.

聽聽 聽聽聽聽Planuj膮c zaj臋cia j臋zyka angielskiego celowe jest uwzgl臋dnienie upodoba艅 i zainteresowa艅 dzieci, tj.:

- uczenie si臋 poprzez ogl膮danie, s艂uchanie, dzia艂anie,

- na艣ladowanie r贸偶norodnych d藕wi臋k贸w, sposobu m贸wienia,

- s艂uchanie bajek, opowiada艅, historyjek,

- ekspresja teatralna i muzyczna,

- dzia艂alno艣膰 plastyczna i konstrukcyjna,

- powtarzanie rutynowych zwrot贸w (powitania, po偶egnania etc.).

聽聽聽聽聽聽聽聽 Zaproponowany w programie rozk艂ad tre艣ci zawiera s艂ownictwo i struktury j臋zykowe, kt贸re dzieci powinny przede wszystkim rozumie膰, a w miar臋 mo偶liwo艣ci rozwojowych i intelektualnych pos艂ugiwa膰 si臋 nimi.

Nauczyciel ucz膮cy ma艂e dzieci powinien pami臋ta膰 o zabawowej formie pracy oraz o kr臋gu zainteresowa艅 dziecka. Pierwsze lata nauki j臋zyka angielskiego powinny by膰 dla dziecka przede wszystkim przyjemno艣ci膮.