GRUPA V- MOTYLKI

godz. pracy: 6.45-16.45

鈥攏auczycielki:

mgr Ma艂gorzata Grzeszczak

Dorota Cholewi艅ska

oraz pomoc nauczyciela:

Katarzyna Stankiewicz

NAUKA ZDALNA

TEMAT TYGODNIA: WIOSNA W PARKU I W OGRODZIE (30.03-03.04)

CEL OG脫LNY: u艣wiadamianie r贸偶norodno艣ci i wsp贸艂zale偶no艣ci organizm贸w w 艣wiecie przyrody

oraz podstawowych praw rz膮dz膮cych 艣wiatem, okre艣lanie charakterystycznych dla wiosny zmian w przyrodzie i otoczeniu

Poniedzia艂ek

Przeczytajcie wiersz Jana Brzechwy 鈥濸rzyj艣cie wiosny鈥.

Naplotkowa艂a sosna
呕e ju偶 si臋 zbli偶a wiosna.
Kret skrzywi艂 si臋 ponuro:
-Przyjedzie pewno fur膮鈥
Je偶 si臋 naje偶y艂 srodze:
-Raczej na hulajnodze.
W膮偶 sykn膮艂 :-Ja nie wierz臋,
Przyjedzie na rowerze.

Kos gwizdn膮艂: -Wiem co艣 o tym,
Przyleci samolotem.
-Sk膮d znowu 鈥搑zek艂a sroka-
Ja z niej nie spuszczam oka
I w zesz艂ym roku w maju
Widzia艂am j膮 w tramwaju.
-nieprawda! Wiosna zwykle
Przyje偶d偶a motocyklem.

-A ja wam dowiod臋,
呕e w艂a艣nie samochodem.
-Nieprawda bo w karecie!
W karecie? C贸偶 pan plecie?
O艣wiadczy膰 mog臋 kr贸tko,
呕e p艂ynie w艂a艣nie 艂贸dk膮!

Po wys艂uchaniu utworu dziecko niech opowie o czym by艂 wiersz, jakie by艂o zako艅czenie tej historii, jakie by艂y wymienione pojazdy we wierszu, jakie zwierz臋ta rozmawia艂y o wio艣nie, itp. Postarajcie si臋,聽 aby wypowiedzi dzieci by艂y pe艂ne, czyli, aby odpowiada艂y ca艂ym zdaniem, a nie jednym wyrazem. Dla ch臋tnych dzieci: podzielcie nazwy pojazd贸w i zwierz膮t z wiersza na sylaby i g艂oski. Mo偶na r贸wnie偶 pobawi膰 si臋聽 w teatrzyk na podstawie tego wiersza.

Wtorek

Wykonajcie zadanie plastyczne: 鈥濿iosenny motylek鈥. Dajcie dzieciom du偶膮 kartk臋 papieru, niech samo pr贸buje narysowa膰 kontur motyla o艂贸wkiem, tak aby mie艣ci艂 si臋 na ca艂ej stronie, nast臋pnie mo偶e go pokolorowa膰 w r贸偶ne wzorki, (z jednej i drugiej strony kartki), wyci膮膰 go no偶yczkami i pobawi膰 si臋 nim, tak 偶eby lata艂, pomacha膰 kartk膮 na艣laduj膮c lot motylka.

艢roda

Uk艂adajcie zadania z tre艣ci膮 o tematyce wiosennej, np. Mama zasadzi艂a 4 cebulki, 2 zasadzi艂a Kasia. Ile cebulek razem zasadzi艂y? Zapisz dzia艂anie: 4+2=6. Na kwiatku siedzia艂o 8 motylk贸w, 2 odlecia艂y, ile zosta艂o? Zapisz dzia艂anie: 8-2=6. Po膰wicz z dzieckiem przeliczanie w zakresie 10. Ch臋tne dzieci niech napisz膮 i przypomn膮 sobie zapis graficzny cyfr od 1-10.

Czwartek

Poszukaj i w艂膮cz dziecku utw贸r A. Vivaldiego 鈥濿iosna鈥, podczas s艂uchania mo偶na zach臋ci膰 dziecko, by wyobrazi艂o sobie, 偶e jest motylkiem i ruchem pr贸bowa艂o animowa膰 motylka zgodnie z melodia utworu.

Pi膮tek

Zach臋cam do za艂o偶enia domowego 鈥濿iosennego ogr贸dka鈥. Mo偶na wykorzysta膰 do tego celu r贸偶ne nasiona rze偶uchy, owsa, cebulek ro艣lin jadalnych i ozdobnych. Niech dzieci bior膮 czynny udzia艂 w sadzeniu聽 tych ro艣lin, potem niech dbaj膮 o ro艣linki, obserwuj膮 jak wzrastaj膮, mog膮 rysowa膰 swoje obserwacje na kartce, lub po powrocie do przedszkola mog膮 je przynie艣膰 i pochwali膰 si臋 nimi.

Oczywi艣cie utrwalamy literki, i czytamy po 15 minut dziennie.

Zach臋camy r贸wnie偶 do utrwalania poznanych literek: (O, A E, I, U, Y, B, M, , T, L, K, D, C, N, P, R, S, W, Z, G), oraz o doskonaleniu czytania, chocia偶 15 minut dziennie! Aby zmotywowa膰 dziecko do czytania mo偶emy si臋 um贸wi膰 na konkurs domowego czytania, za艂贸偶my, 偶e je艣li dziecko przeczyta jaki艣 tekst (dowolny) i b臋dzie to robi膰 przez minimum 15 minut, to w nagrod臋 niech narysuje na kartce kwiatek, a Rodzic mo偶e napisa膰 przy tym dat臋, po powrocie do przedszkola, zobaczymy kto na kartce b臋dzie mia艂 najwi臋cej kwiatk贸w.

聽Wydawnictwo Nowa Era udost臋pni艂o fragmenty dodatkowych ksi膮偶ek dla dzieci, poni偶ej wstawi臋 link, kt贸ry zawiera te materia艂y dodatkowe

https://drive.google.com/open?id=1ENLHNMu-F1CsQY_oLd5wBNgRzOeraXV-

Otworzyli艣my te偶 portal edukacyjny Balon Blum
(LINK:聽https://m.me/nowaeradlaprzedszkola?ref=w9769135)

聽prosz臋 wej艣膰 w link powy偶ej i dalej dostan膮 Pa艅stwo kod, dzi臋ki kt贸remu, mo偶ecie za darmo korzysta膰 z tego portalu聽

Mi艂ej zabawy!